Harmonogram

Jak Minisčítání probíhá

Každá škola, která se chce do projektu zapojit, se na tomto webu zaregistruje. Škola získá unikátní heslo, jehož prostřednictvím dostanou její žáci nebo studenti přístup k on-line dotazníku.

Data z každého odeslaného dotazníku se okamžitě zobrazí v průběžných výsledcích.

Po ukončení druhé etapy (viz níže) budou na webu k dispozici celkové výsledky, a to v podobě animovaných grafů. Zájemci budou moci získané informace podrobně porovnávat a kombinovat.

Harmonogram:

1. etapa: Registrace škol

pondělí 3. září 2018 - pátek 16. listopadu 2018

Zaregistrovat školu je možné již měsíc před samotným spuštěním vyplňování on-line dotazníků a dále souběžně s celou dobou trvání 2. etapy.

Registrace je jednoduchá, provést ji může zástupce školy (pedagog). Po úspěšné registraci škola obdrží e-mailem heslo pro přístup do on-line dotazníku.

2. etapa: Sběr dat – vyplňování dotazníků

pondělí 1. října 2018 - pátek 16. listopadu 2018

Prvním říjnovým dnem odstartuje klíčová etapa Minisčítání, a to vyplňování on-line dotazníků. Žáci a studenti se přihlásí pomocí hesla, které jejich škola dostala po registraci, a anonymně odpoví na dvacet jednoduchých otázek.

Po odeslání každého dotazníku se data ihned automaticky zpracují a budou přístupná v průběžných výsledcích.

3. etapa: Výsledky

od pondělí 3. prosince 2018

Výsledky budou dostupné v budoucnu po celou dobu existence webu Minisčítání 2018.

Celkové výsledky umožňují nejen porovnání např. regionů a měst, ale i přímo jednotlivých zúčastněných škol. Lze také kombinovat odpovědi na jednotlivé otázky, například je možné vyfiltrovat získané informace podle věku, pohlaví apod.

Pro ty, kteří chtějí se získanými daty dále pracovat a experimentovat, například ve školních hodinách matematiky, bude k dispozici export ve formátu xls.

Česká asociace science centerBlesk Síla na Vaší straněMinisčítání v roce 2015Minisčítání v roce 2012odkaz na sčítání lidu 2011