Triptych fotografa Jana Hodače

 


28. března 2011

Triptych fotografa Jana Hodače


Ve čtvrtek 24. března 2011 se ve veřejně přístupných prostorách Českého statistického úřadu uskutečnila vernisáž výstavy fotografií mosteckého rodáka Jana Hodače. Výstavu uvedla předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová a mezi hosty nechyběl ani jeden z nejznámějších českých uměleckých fotografů Jan Saudek. Výstava je veřejnosti volně přístupná do konce dubna 2011.

Triptych Hory Doly, Fabrica Bohemica a Krušné hory mystické představuje dva různorodé, ale prolínající se světy severních Čech - industriální prostředí ústeckého kraje a severočeskou krajinu. Profesionální zručnost, kreativní nápaditost a atmosféra krajiny, kterou autor prostřednictvím fotografií přibližuje, je dokladem různorodosti jeho díla.

Projekt Fabrica Bohemica vychází z autorovy dlouhodobé koncepce filozofického vnímání krajiny, zejména té severočeské. V tomto cyklu představuje krajinu prostřednictvím vybraných fabrik, industriálních dominant, které jsou součástí našeho světa
www.fabrica-bohemica.cz

Cyklus Hory Doly ztvárňuje krajinu a její proměny. „Když jsem začal na projektu Hory Doly pracovat, zjistil jsem, že Josef Sudek kdysi chodil podobnými místy. Jdu v jeho stopách a inspirován jím a svým vztahem ke zdejší krajině se snažím současnou technikou zachytit svůj vjem z míst, kde fotografoval člověk, jehož díla si nesmírně vážím“, říká fotograf.
www.hory-doly.com

Krušné hory mystické je fotografický projekt, který představuje netradiční krásu těchto hor. Líbeznost pralesních podhorských lesů, skály, bučiny – to vše je námětem fotografií, z kterých opravdu dýchá mystická atmosféra.

Fotograf Jan Hodač (*1981) většinu své dosavadní tvorby zasvětil rodnému kraji. Participuje na propagaci strukturálních fondů EU, podílí se na aktivitách směřujících ke zlepšení image a rozvoji cestovního ruchu v Ústeckém kraji.
www.hodac.cz


Tomáš Chrámecký
Odbor vnější komunikace


Na fotografii zleva: J. Hodač, I. Ritschelová, J. Saudek
Na fotografii zleva: J. Hodač, I. Ritschelová, J. Saudek