Češi přehráli přes internet tři miliardy videí

 

1. listopad 2019

V roce 2018 přehráli obyvatelé České republiky na internetu přibližně 3,2 miliardy videí, přičemž přes dvě třetiny z toho tvořila reklama.

Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).

Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílí s ostatními, vloni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (např. Netflix) pak 4 % obyvatel. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V  roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twitch, sledovalo téměř 90 procent obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ říká Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

V roce 2018 si přes internet přehrálo neplacená videa 26 % obyvatel, o dva roky dříve to bylo 21 %. Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.

Mnoho dalších informací naleznete v publikaci Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor – 2018:
https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-5q9nokvnxr.

 

Kontakt
Pavel Hortig
odbor vnější komunikace ČSÚ
T
274 052 834 | M 730 518 914
E
pavel.hortig@czso.cz   | Twitter @statistickyurad

 

 

  • csu_tz_191101_videa.docx
  • Vyjádření Milana Dedery z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ
    (soubor mp3)